6/2008

Časopis Kúpele 6/2008.

Kúpele 6/2008Vaše listy
Kúpele aktuálne
Darujte svojim blízkym kúsok zdravia
Z rokovania Hospitality & Tourism Summit 2008
Informačné technológie do zdravotníctva
Šašo na detskej klinike
Zimné kúpeľné prekvapenia
Zimný rodinný pobyt v kúpeloch
Kúpele Vyšné Ružbachy stále modernejšie
Pre vnúčatá i starých rodičov
Predstavujeme kúpele
Saunovanie ako v Oriente
Rozhovor Kúpelov
J. Fabián: Ľudské srdce mi je najbližšie
Kúpele zistili za vás
Včas si chráňme srdce a cievy
Prírodné liečebné jódové kúpele Číž
Bardejovské kúpele Slovthermae, Kúpele Diamant, Dudince, š.p.
Kúpele Nimnica
Kúpele Vyšné Ružbachy
Sanatórium Tatranská Kotlina
Kúpele Sliač
Zdravie v Kúpeloch
Rozhovor Kúpelov
M. Májek: Aby sme spali a nič necítili...
Prevencia z Kúpelov
Tentoraz dokážete nefajčiť
Téma Kúpelov
Termoterapia - teplo v službách zdravia
Termoterapia v kúpeľoch
Procedúra Kúpeľov
Infrakabína je IN
Fyzioterapia Kúpelov
Uvoľňovacie cvičenie
Životný štýl Kúpelov
Učí vyznávať pohyb
Hosť Kúpelov
J. Vajda: V kúpeľoch som naozaj doma
Kúpele predstavujú
Nimnica - naša najmladšia kúpeľná perla
Wellness mozaika
Žuj a nechaj žuť
V soľnej jaskyni o striebre
Nové centrum Ponteo
Tretie Gé z rodiny Golem Club
Uvoľnenie po náročnom dni
Kúpele na návšteve
Z lyží rovno do bazéna
Dokonalý oddych po lyžovačke
Privítajte nový rok v bazénoch
Horné Saliby
Pohoda v Oraviciach
Zaujímavosti Kúpeľov
Sappada
Kúpele u susedov
Poděbrady - ideálne pre srdce
Kúpele vo svete
Bath - kúpeľ s Minervou
Ach, tá čokoláda
Kozmetika v Kúpeľoch
Zabudnúť na vodu sa nevypláca
Luxus aj doma
Krása prichádza (aj) zvnútra
Gasto-Kúpele
Pravda o tukoch
Uprednostňujú kúpeľní hostia celozrnné púotraviny?
Servis Kúpeľov
Čajovňa vo vašich kúpeľoch
Smiech lieči v Kúpeľoch
Nové knihy v Kúpeľoch
Móda v Kúpeľoch
Zašlá sláva kúpeľov
Kvašná voda pri Starej Ľubovni
Príbeh v Kúpeľoch
Voľný čas v Kúpeľoch

Určite to poznáte. Keď sa priveľmi tešíme na dovolenku, na sviatky či iný výnimočný deň, tak sa isto prihodí niečo nečakané. Začne nás na pere svrbieť herpes, „sekne“ nás v krížoch alebo nebodaj tak intezívne žujeme žuvačku, že korunka, za ktorú sme u zubára zaplatili svoje polročné úspory, už nezdobí náš úsmev.

Nie je to nič zvláštne a prihodí sa to hocikomu z nás, keď preceníme svoje sily a imunita nášho organizmu jednoducho zlyháva. To nespomínam ešte hroziacu chrípkovú vlnu, ktorá dokáže zaskočiť človeka práve vtedy, keď najviac finišuje v práci. Skúsme preto myslieť trošku preventívne. Nemusia to byť novoročné predsavzatia. Stačí si urobiť napríklad babinec v kúpeľoch, vo wellness hoteli či inom relaxačnom zariadení. Alebo jednoducho rodinu zmanažujeme trochu inak, ako len na návštevy rodičov a svokrovcov, a vyberieme sa spolu na dovolenku do kúpeľov. Väčšina z nich je v prekrásnej prírode, takže k procedúram patria aj výlety do okolitej prírody a spoznávanie pamiatok, hradov či zámkov. Okrem toho môžeme pre seba urobiť aj to, že budeme po celý rok vyhľadávať spoločnosť ľudí s pozitívnym vyžarovaním. Špeciálne čitateľkám časopisu Kúpele, ktorý úspešne zavŕšil druhý rok, si dovolím zaželať, aby mali vôkol seba vždy pozorných manželov, priateľov, jednoducho džentlmenov, ktorí im dokážu urobiť aj takú maličkosť, ako pomôcť obliecť do kabáta v kaviarni či v šatni kina, divadla. Ako som sa na prelome rokov, keď sme pripravovali toto číslo a žili všetci v úžasnom kolotoči, presvedčila, ani u nás džentlmeni ešte nevymreli. Sú vôkol nás a vedia byť galantní a príjemní spoločníci. Jedným z nich bol aj Jožko Vajda, keď sme s ním pripravovali rozhovor do časopisu. Spolu s ním sa teda lúčime v aktuálnom čísle časopisu KÚPELE so starým rokom a súčasne štartujeme nový EURO ROK. Nech je pre nás všetkých dobrým štartom v preventívnej starostlivosti o svoje zdravie a zdravie svojich najbližších. Skúsme ulahodiť telu a duša v ňom určite pookreje.

Boba Diešková

Zdravie má mimoriadnu hodnotu. Pre každého z nás je najcennejším bohatstvom, darom. Nie je nám však dané navždy, musíme sa oň starať, osobným pričinením si ho strážiť, pestovať, a neraz aj z vlastných prostriedkov utužovať. Kúpele sú vhodné nielen na liečenie, poskytujú kvalitný relax a prevenciu. V predvianočnom čase, ale vlastne po celý rok, je preto darovanie takéhoto pookriatia či zotavenia milovanému človekovi určite dobrým tipom na cenný darček...

Mnohé kúpele si vytvorili dobre fungujúci systém darčekových šekov, ktoré bývajú peknou motiváciou pre obdarovanú osobu navštíviť kúpele. Zároveň jej ponechávajú dostatok voľnosti, pokiaľ ide o výber času a dĺžku pobytu. Dokonca tí, čo bývajú blízko kúpeľného miesta, môžu také šeky využívať postupne na pravidelnú ambulantnú liečbu či rehabilitáciu, podobne ako permanentku. Darčekový šek Kúpeľov Piešťany má názov ...zdravie na dosah ruky a odporúča: Doprajte krásne chvíle a pohodu vašim blízkym, priateľom, kolegom či obchodným partnerom. Darčekové šeky v hodnote 1 000 Sk platia na úhradu ambulantnej kúpeľnej liečby alebo akéhokoľvek kúpeľného pobytu v piešťanských kúpeľných hoteloch.

Sanatórium Tatranská Kotlina ponúka svojim klientom darčekový poukaz, ktorý vystavuje individuálne na žiadosť klienta podľa druhu vybraného pobytu. V Kúpeľoch Dudince je tiež možnosť zakúpiť darčekový balíček pre príbuzných a rodinných príslušníkov. V praxi sa využíva na narodeniny, výročie svadby, Vianoce a pod. Súčasťou predvianočnej ponuky Kúpeľov Turčianske Teplice je možnosť kúpiť pobyt ako darček pre blízkeho. Klient s touto požiadavkou dostane darčekový poukaz, ktorý môže darovať. Takéto pobyty sú navyše zvýhodnené zľavou 3 % z ceny pobytu. Kúpele Brusno majú tiež k dispozícii darčekové poukazy, ktoré sú platné nielen počas Vianoc, ale po celý rok. Kúpeľnorehabilitačný ústav Bystrá v Liptovskom Jáne práve pripravuje darčekové šeky s platnosťou na rok 2009 a zverejní ich na svojej internetovej stránke ešte pred koncom roka. Kúpele Nový Smokovec majú bohaté skúsenosti s darčekovými poukazmi, lebo sú klientmi dosť žiadané. Zväčša ich pripravujú presne na mieru podľa požiadavky klienta. V Sklených Tepliciach sa dajú darčekové šeky využiť na akékoľvek kúpeľné služby – dlhodobé i víkendové pobyty, ba aj na jednotlivé procedúry. Rovnako aj Kúpele Vyšné Ružbachy majú pre klientov ponuku praktických Dark Voucherov – ktorými možno urobiť radosť blízkemu človekovi, ale i odmeniť dobrého pracovníka, oceniť jubilanta... V Kúpeľoch Sliač majú darčekové poukazy formu listu, sú adresované konkrétnemu obdarovanému. Aj Liptovské liečebné kúpele, a. s., Lúčky ponúkajú darčekové poukážky. Klient si objedná určitý druh pobytu, kategóriu ubytovania, počet osôb, prípadne aj presný dátum pobytu. Je však možnosť objednať pobyt aj bez konkrétneho dátumu, v tom prípade si potom obdarovaný dohodne termín pobytu na obchodnom oddelení kúpeľov. Pracovník kúpeľov vystaví klientovi zálohovú faktúru so všetkými náležitosťami (možnosť zaslať emailom alebo poštou), a po obdržaní platby za pobyt vystaví klientovi darčekový poukaz pre obdarovaného.

Na jesennej konferencii Hospitality & Tourism Summit 2008, ktorú zorganizovala spoločnosť INCOMA Slovakia a časopis Kúpele bol mediálnym partnerom podujatia, nás zaujala najmä nová Komunikačná stratégia Slovenskej agentúry pre rozvoj cestovného ruchu, ktorú predstavila jej generálna riaditeľka JUDr. Svetlana Gavorová.

Vláda SR schválila strategický dokument pre oblasť rozvoja CR Nová stratégia rozvoja CR Slovenskej republiky do r. 2013, v ktorom sa zaväzuje vytvoriť podmienky na naštartovanie turistického a hotelového priemyslu, s cieľom zvýšenia podielu tohto ekonomického odvetvia na hrubom domácom produkte SR. Slovenská agentúra pre rozvoj cestovného ruchu na základe dokumentu si stanovila tieto strategické ciele: úsilie o rast aktívneho zahraničného cestovného ruchu z hľadiska počtu účastníkov, devízových príjmov a ostatných ekonomických prínosov vytváranie pozitívneho obrazu Slovenska, ako cieľovej krajiny cestovného ruchu úsilie o rast domáceho cestovného ruchu sprostredkovanie marketingových informácií a poznatkov slovenským subjektom cestovného ruchu, podpora domáceho cestovného ruchu.

Potenciálom pre rozvoj CR je predovšetkým poloha Slovenska v srdci Európy, prírodný potenciál, kultúrne a historické bohatstvo, priaznivé klimatické podmienky, ako aj liečebné kúpele. To tvorí východiská činnosti a základné piliere komunikácie SACR. V Novej stratégii rozvoja CR v rámci teritoriálnej orientácie komunikácie SACR v aktívnom zahraničnom cestovnom ruchu je sedem prioritných trhov: Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Nemecko, Rakúsko, Taliansko, Veľká Británia. Východiskom výberu prioritných trhov boli štatistické ukazovatele. Komunikačný plán SACR pre tieto jednotlivé ťažiskové krajiny marketingové ciele si zaumienil po podrobnom zmapovaní záujmu ľudí týchto krajín o Slovensko. Napríklad v Českej republike chce podporiť záujem najmä o produkty letných pobytov pri vode a na horách, ako aj o tradičné zimné pobyty na horách a o produkty zdravotného a kúpeľného CR a wellness. Poľsko doposiaľ najviac prejavovalo záujem o celoročné produkty: termálne kúpaliská, wellness, kúpele a v tom ho chceme podporovať. Nemecko sa intenzívne zaujíma o naše produkty zdravotného a kúpeľného CR a wellness. Z Maďarska k nám chodia turisti najmä kvôli zimným a letným pobytom na horách. V Rakúsku je záujem o slovenské produkty zdravotného a kúpeľného CR a wellness, Taliani prejavujú záujem predovšetkým o mestský a kultúrny CR (City break) a Veľká Británia okrem mestského cestovného ruchu má záujem aj o naše produkty zdravotného a kúpeľného CR a wellness.

Vrcholné podujatie v oblasti informačných technológií a verejnej správy, Medzinárodný kongres ITAPA 2008, sa v dňoch 18. až 19. novembra v bratislavskom hoteli Radisson SAS Carlton venovalo v jednom z panelov aj problematike eHealth.

Počas panelu odzneli prednášky z Poľska, Česka, Chorvátska, Rakúska a Slovenska. Nechýbala ani prezentácia skúseností európskeho lídra v oblasti zavádzania eHealth Dánska či prezentácia národného integrovaného zdravotníckeho informačného systému v Chorvátsku, do ktorého sú už dnes zapojení všetci chorvátski praktickí lekári.